Nathalie Tycker!

NI SE VIDEO KLIPPET SOM JAG KOMMER PRATA OM 
VIDEON BÖRJAR PÅ 12.30 NÅNTING !
 Asså Är det bara jag som har tittat på debatt? Det avsnittet då Kissie var med. Shit va arg jag blev :P ! Haha om jag hade varit där hade jag nästan skyddat Kissie, Haha ! men i Debatten så tar då dom upp Kissies "barnsmats diet" dåra. Och att hon skulle ha uppmuntrat alla att äta barnmat för då blir man smal. Och då känner jag lite såhär, Att okej Kissie är en känd bloggerska har den näst största/största bloggen i Sverige. Om hon då väljer att gå på barnmatsdiet så är det en del av hennes liv, eller hur? :) Hon skriver om sitt liv på hennes blogg. Och det är ju därför vi läser den? Vi läser ju om vad hon gör på dagarna och vad som händer i hennes liv.  Hon bloggar ju inte om musik eller djur t.ex. Utan hon bloggar om sitt liv. Alla tycker ju att det var sjukt att hon valde att gå på just barnmats diet? Men det var ju en sak man kunde skratta åt. För man visste att hon skulle bli smal. Ingen som jag känner har blivit "påverkad" av detta. Jag förstår om vissa vuxna blir upprörda över att hon skriver så som hon gör? Men det är väll upp till henne, hennes beslut och hennes blogg. Om hon inte skulle skriva om sig själv och hennes sjuka liv så skulle ju inte lika många läsa hennes blogg? Men jag tycker också så som många andra också gör att om man har en sån stor blogg som kissie har borde man ta lite mer ansvar och sköta det snyggt och bra eftersom man pårverkar många iochmed att man har en sån stor blogg som hon har !

Sen denna blonda typ journalisten. Usch vilken oförkämd attityd hon hade? Hon sitter och säger precis såhär: I Media har man en makt och jag tycker inte att man ska missbruka den, som jag tycker att den e när man lyfter fram sånna här tjejer För att unga tjejer mår dåligt när dom tittar på Kissie. Asså Hallå ?

Att hon skulle trigga igång unga att äta barnmat? Asså jag iaf visste redan att det fanns folk som gjorde sånt redan för att bli smala lixom ? Sen att skulle Kissie göra så att flera av sveriges ungdomar får ätstörningar ? NEJ! Det som gör att flera unga får ätstörningar är att nästan ALLA vuxna tjatar om att äta nyttigt, Alla tidnigar som har översmala tjejer som lider av anorexia som modeller ? För bara några år  sen så skulle sånna Kvinnor tas som äckligt smala. Men nu ? Då tycker man att dom är snygga, har "perfekta kroppar" osv. Att flera och flera lider av ätstörningar är ju tack vare att vart man än tittar så ser man skyltfönster, planscher, Reklamskyltar osv Med super smala tjejer som har korta shorts perfekt bruna smala ben, perfekta bröst och framförallt den perfekta magen. ? Sen alla tidningar alla program med super smala tjejer? Jag har sett 1 "mullig" modell. Men egentligen är hon snyggt mullig och har samma kropp som dom flesta vanliga kvinnorna på denna jord. Och dom kallas ellerh on kallas xl. Modell ? Därför känner alla som har kurvor osv att Då är jag helt plötsligt en XL tjej ? :S Detta är ju sjukt. Visst Att alexandra kanske har skapat en "trend" nu att man ska vara smal men asså titta på Paow? Hon lägger ut bikini, underklädes bilder hej vilt och hon har en PERFEKT kropp? Tjejer mår ju dåligt av det också? Sen Kenza ? Hon är ju nästan Perfekt lixom, hennes mage, bröst, hår, läppar, ben ? :S Jätte fin tjej. Klart unga tjejer mår dåligt av att se dessa perfekta människor? Klart man vill se ut som sånna då? Men istället för att dom berättar om att dom äter MAT men med mkt grönsaker och tränar. Så tror alla dessa tjejer att oj jag vill se ut som henne.. men då måste jag sluta äta.. ? Eller hur ? Detta är ju såklart helt off, inte Okej. Men det är så helt enkelt och allt detta är ju inte Kissies fel? Eller vad tycker ni ?

 HÄR KAN NI SE VIDEOKLIPPET !
Video klipper börjar ungifär 12.30 nån gång
Några som jag vill "hissa" är Retorik konsulten Elaine Bergqvist. Som var emot det här med Barnmatsdieten som Kisse höll på med. Men hon var lugn, hade bra argument och lyssnade på vad Alexandra sa och tog in och ändrade sina åsikter också efter henne. Så ska det va !
Sen vill jag "hissa" Denna otroligt starka tjej som går ut med att hon har haft ätstörningar och vågar säga emot dom här "bitchiga" tjejerna där som gav sig fan på att kränka kissie.
 

Sen vill jag dissa denna tjej Kolla Henne i bakrunden ? Asså Hon var ju sååååå himla avundjuk på kissie och det märktes ju! Pinsamt! Tjejen satt och smsade under sändning, hon kunde inte sitta still,  tittade snett, himlade med ögonen, hon hade ingen aning om vad hon snackade om och var allmänt Pinsam bara. Usch !
Snacka om att INTE bry sig ?

Sen var ju Kissie super söt tycker jag ! :)


Kommentarer
Postat av: powntus

dem vill ju få uppmärksam het o klart dem har stor inverkan i om unga tjejer blir uber smala !!!!!!

2011-03-07 @ 20:53:35
Postat av: filippa , samesame but different '

bli veckans blogg ? kolla in tävlingen på länken som fäljer , ha de bra! http://filippamarie.blogg.se/2011/march/veckans-blogg.html#comment

2011-03-07 @ 21:31:39
URL: http://filippamarie.blogg.se/
Postat av: Caroline

svar; thanks! :} dt är finfint, själv?

2011-03-07 @ 21:42:22
URL: http://luggsliten.se
Postat av: Caroline

svar; Thanks! :} dt är finfint, själv?

2011-03-07 @ 21:45:35
URL: http://luggsliten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback